Контраст
Шрифт
Головна
Деклараційна кампанія  - 2024
Деклараційна кампанія  - 2024

ПАМ’ЯТКА СУБ’ЄКТАМ ДЕКЛАРУВАННЯ (УСТАНОВИ МВС) 

Шановні СУБ’ЄКТИ ДЕКЛАРУВАННЯ!

01 січня 2025 року розпочався черговий етап електронного декларування.

ХТО ПОДАЄ ДЕКЛАРАЦІЮ

У закладах, установах та на підприємствах, що належать до сфери управління МВС, суб’єктами декларування, зокрема, є:

  • керівники закладів охорони здоров’я; 

  • особовий склад штатних військово-лікарських комісій;

  • голови та члени експертних команд з оцінювання повсякденного функціонування особи;

  • голови, їх заступники, члени та секретарі позаштатних постійно діючих військово-лікарських і лікарсько-льотних комісій;

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що з 1 січня до 31 березня 2025 року включно суб’єкти декларування повинні подати щорічні декларації за 2024 звітний рік. 

Існують тимчасові винятки щодо подачі електронної декларації, які враховують неможливість або складність певними особами виконати свій обов’язок в умовах війни (такі декларації подаються протягом 90 календарних днів з дня припинення чи скасування воєнного стану). Тобто це відтермінування обов’язку у часі, а не його скасування.

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) додало нову функцію «Автозаповнення декларації». Відтепер завдяки їй можна автоматично заповнити чернетку декларації. 

Три кроки для автозаповнення:

  • 1. Створити чернетку декларації (нову або на основі попередньої); визначити період декларування; сформувати запит на збір інформації про себе та членів сім’ї (за наявності) з реєстрів. 

  • 2. Обрати об’єкти із запропонованих та перевірити данні про них на достовірність.

  • 3. Погодити перенесення даних до декларації, перевірити дані на дублі, видалити неактуальні дані та дублі, доповнити відомостями (за потреби).

ВИДИ ДЕКЛАРАЦІЙ

ЩОРІЧНА ДЕКЛАРАЦІЯ, яка подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до кінця доби
31 березня 2025 року.

Така декларація охоплює період з 01 січня до 31 грудня 2024 року включно.

ДЕКЛАРАЦІЯ СУБ’ЄКТА ДЕКЛАРУВАННЯ, ЯКИЙ ПРИПИНИВ ДІЯЛЬНІСТЬ, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (щорічна, після звільнення), що подається до кінця доби 31 березня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. 

Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація. 

Наприклад: якщо особа втратила статус суб’єкта декларування (звільнилась, перейшла на посаду, що не потребує подання декларації) у 2024 році, то їй необхідно подати декларацію (вид декларації – щорічна, після звільнення) у період з 01 січня по 31 березня 2025 року включно за звітний 2024 рік.

декларація суб’єкта декларування, ЯКИЙ ПРИПИНЯЄ ДІЯЛЬНСТЬ, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (декларація при звільненні), подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності, яка передбачає обов’язок подання декларації, перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності, така декларація подається продовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності.

Декларація при звільненні не подається у таких випадках:

  • особа, яка припинила здійснення діяльності на одній посаді, продовжує здійснювати діяльність на іншій посаді;
  • особа, яка припинила здійснення діяльності, упродовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності знову розпочала здійснення діяльності. Втрата статусу суб’єкта декларування у зв’язку із внесенням змін до закону або статусу юридичної особи публічного права не вважається припиненням діяльності та не зобов’язує особу подавати декларацію будь-якого виду.

ДЕКЛАРАЦІЯ КАНДИДАТА НА ПОСАДУ подається до призначення або обрання особи на відповідну посаду.

Ця декларація, яка охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що  передує  року,  в якому  особа подала  заяву  на зайняття посади, якщо інше не передбачено законодавством.

Якщо особа подала щорічну декларацію за минулий рік, декларація кандидата на посаду за цей період не подається.

У деяких розділах декларації встановлено порогову вартість об’єктів декларування, яка визначається у розмірах, пропорційних до прожиткового мінімуму (далі – ПМ), встановленого для працездатних осіб на 1 січня звітного року (для 1 січня 2024 року ПМ складає 3 028 грн.). Вищезазначена порогова вартість встановлена для таких розділів декларації: 

  • розділ 11 «Доходи, у тому числі подарунки» – лише в частині отриманих подарунків, у разі якщо вартість кожного подарунка перевищує суму 5 ПМ – 15 140  грн.;

  • розділ 12 «Грошові активи», розділі 13 «Фінансові зобов’язання», розділі 14 «Видатки та правочини», у разі якщо вартість об’єкта декларування перевищує суму 50 ПМ – 151 400 грн.;

  • розділі 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)», у разі якщо вартість об’єкта декларування перевищує 100 ПМ – 302 800 грн.

ОСОБЛИВОСТІ ДЕКЛАРУВАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

  • якщо валютні рахунки відкриті в цей період як суб’єктом декларування, так і членом його сім’ї, або якщо валютні рахунки відкриті в різних установах банку-нерезидента, подаються окремі повідомлення про відкриття валютного рахунка стосовно кожної особи чи кожної установи банку-нерезидента;

  • у разі знищення об’єкта нерухомості відомості про такий об’єкт підлягають відображенню у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» декларації до моменту виключення відомостей про такий об’єкт з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

  • знищені транспортні засоби знімаються з обліку у встановленому законодавством порядку. До зняття з обліку знищеного транспортного засобу відомості про нього відображаються у розділі 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби» декларації;

  • у разі знищення об’єкта незавершеного будівництва або цінного рухомого майна (крім транспортних засобів) відомості про таке майно не підлягають декларуванню; 

  • у разі припинення права власності на майно у результаті його руйнування (знищення) повідомлення про суттєві зміни не подається.

 

Для успішної подачі декларації РЕКОМЕНДУЄМО

  • перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий кваліфікований електронний підпис (далі – ЕЦП);

  • перевірити термін дії та працездатність Вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів, в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним натисканням лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий;

  • у разі одночасної зміни Вашого ЕЦП і адреси електронної поштової скриньки Вам необхідно звернутися до служби технічної підтримки НАЗК за адресою: [email protected], у листі зазначити суть питання, вказати Ваші ПІБ і реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН);
  • скористатися спеціальною функцією в Реєстрі декларацій «Дані для декларації».

 

 

Додаткові заходи ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ

(не залежать від деклараційної кампанії)

У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання доходу (одноразово), придбання майна або здійснення видатку (одноразово) на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (для 2025 року – понад 151 400 грн) зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання  майна або здійснення видатку зобов’язаний письмово шляхом заповнення на офіційному вебсайті НАЗК надіслати повідомлення. 

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ! 

До суб’єктів декларування, на яких розповсюджуються вимоги Закону щодо подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані належать: керівники закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС.

Про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента суб’єкт декларування зобов’язаний повідомити НАЗК у двадцятиденний строк з дня коли суб’єкт декларування або член його сім’ї відкрив валютний рахунок або коли суб’єкту декларування стало відомо або повинно було стати відомо про відкриття такого рахунка членом його сім’ї.

Суб’єкт декларування особисто заповнює відповідну електронну форму повідомлення про відкриття ним або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента після автентифікації у персональному електронному кабінеті Реєстру.

 

НАГАДУЄМО, що занеподання, несвоєчасне подання або за подання завідомо недостовірних відомостей (які відрізняються від достовірних на суму до 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб) у декларації особу може бути притягнуто до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.

За умисне неподання декларації – кримінальна відповідальність.

За несвоєчасне подання декларації – адміністративна відповідальність.

За подання завідомо недостовірних відомостей: 

на суму до 100 ПМ – дисциплінарна відповідальність;

на суму від 100 до 500 ПМ – адміністративна відповідальність;

на суму понад 500 ПМ – кримінальна відповідальність. 

Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані − тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу.

ВАЖЛИВО! За будь-який вид відповідальності особа вноситься до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

 

БАЖАЄМО УСПІШНОЇ ДЕКЛАРАЦІЙНОЇ КАМПАНІЇ

Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie .