Контраст
Шрифт
+380 (46) 225-39-39
+380 (46) 225-68-12
- Реєстратура
[email protected]
Головна Новини
До Всесвітнього дня безпеки пацієнтів
Назад
До Всесвітнього дня безпеки пацієнтів
17.09.2024

17 вересня з 2019 року у світі відзначають День безпеки пацієнтів. 

Рішення прийнято Всесвітньою асамблеєю охорони здоров’я з метою підвищення обізнаності та залучення населення до підвищення безпеки пацієнтів.

У 2024 році кампанію з проведення Всесвітнього дня безпеки пацієнтів названо «Поліпшення діагностики для безпеки пацієнтів». Щоб поставити діагноз, пацієнти та медики повинні спільно пройти складний і часом тривалий діагностичний процес. Він включає бесіду, огляд, лабораторні та спеціальні обстеження (рентген, УЗД тощо), аналіз результатів, після чого ставиться остаточний діагноз і призначається лікування. 

Практичні рекомендації зацікавленим сторонам

  • Усвідомте суть діагностичного процесу та беріть у ньому участь.
    • Переконайтеся в тому, що Вам зрозумілі кроки, які Ви самі і Ваші лікарі робитимете для постановки Вашого діагнозу.
    • Активно взаємодійте з медичним персоналом, надаючи точну та повну інформацію про свої симптоми та анамнез (сукупність відомостей про пацієнта і розвиток захворювання) з самого початкового періоду.
    • Заохочуйте лікарів до всебічного осмислення альтернативних діагнозів, наприклад, задаючи їм питання «А що ще це може бути?».
    • Запитуйте про мету, потенційні ризики, альтернативи та подальші кроки при будь-яких рекомендованих діагностичних утручаннях.
    • Слідкуйте за станом свого здоров'я, симптомами та лікуванням.
    • Будьте інформовані про передбачуваний розвиток хвороби, потенційні ознаки небезпеки та про те, як отримати допомогу, якщо Ваш стан не покращуватиметься чи погіршиться. 
    • Дотримуйтесь призначеного лікування та з'являйтеся на наступні прийоми.
  • Забезпечуйте безперервне надходження точної та достовірної інформації.
    • Запитуйте відомості у медичних працівників та користуйтеся надійними джерелами медичної інформації.
    • Слідкуйте за результатами діагностичних обстежень та заздалегідь просіть висновок, оскільки відсутність новин – це не завжди гарна новина.
    • Не соромтеся звертатися за другою думкою, якщо ви сумніваєтеся чи не впевнені у початковому діагнозі. 
    • Регулярно перевіряйте свою медичну картку, щоб переконатися, що вся інформація задокументована, точна та актуальна.
  • Озвучуйте свої побоювання з приводу поставленого Вам діагнозу та медичного догляду.
    • Порушуйте будь-які питання, що стосуються вашого діагнозу або діагностичного процесу. 
    • Будьте обізнані про свої права (див. Хартію ВООЗ про права пацієнтів на безпеку).
    • При виникненні тривожних змін у стані Вашого здоров'я або здоров'я членів вашої родини негайно повідомте про це медичну бригаду, що обслуговує Вас. 
  • Сприяйте навчанню та вдосконаленню.
    • Беріть участь у подальшому спостереженні та надайте медичній бригаді відгуки про діагноз та ефективність лікування. 
    • Допомагайте покращувати систему охорони здоров'я загалом, повідомляючи про свій досвід та пропонуючи зміни. 
Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie .